Oferta firmy KER w zakresie zarządzania nieruchomościami obejmuje:
Przejęcie czynności typowo administracyjnych nieruchomości, w tym między innymi:
- Przejęcie dokumentacji technicznej, administracyjnej i księgowej od dotychczasowego
zarządcy/administratora oraz sprawdzenie jej kompletności; - Sprawdzenie poprawności merytorycznej dokumentacji technicznej (w tym: Książki Obiektu
Budowlanego); - Przygotowanie wszelkich dokumentów do firm dostarczających media oraz do Właścicieli,
informujących o zmianie zarządcy.
Obsługę administracyjną nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:
- Prowadzenie formalno-prawnej dokumentacji nieruchomości wraz z korespondencją i archiwum;
- Prowadzenie wykazu Właścicieli lokali;
- Wydawanie odpowiednich zaświadczeń, bądź innych dokumentów niezbędnych dla Właściciela;
- Przygotowywanie wszelkich umów o dostawy, prace i usługi na rzecz Wspólnoty;
- Reprezentowanie Wspólnoty (po otrzymaniu odpowiednich pełnomocnictw) wobec organów
administracji rządowej, samorządowej, urzędów, a także w kontaktach z członkami Wspólnoty
i osobami trzecimi; - Reprezentowanie Wspólnoty (po otrzymaniu odpowiednich pełnomocnictw) wobec sądów
w sprawach windykacyjnych. Koszty zastępstwa procesowego i koszty wynagrodzenia prawnika
w sprawach spornych ponosi Wspólnota; - Przygotowywanie planu gospodarczego, remontowego i innych uchwał niezbędnych do
funkcjonowania nieruchomości (w tym uchwały, która umożliwi Wspólnocie uzyskanie środków
finansowych od ewentualnego dłużnika, bez oddawania sprawy do sądu), zwoływanie,
prowadzenie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej; - Pozyskiwanie (o ile to będzie możliwe) dodatkowych przychodów dla Wspólnoty (np. poprzez
lokowanie środków Wspólnoty na oprocentowanym koncie Wspólnoty); - Wykonywanie innych czynności w zgodzie z ustawą o własności lokali i obowiązującymi
przepisami prawa (np. raporty środowiskowe); - Prowadzenie dziennika korespondencji (z podziałem na część administracyjną i finansową);
Indywidualny dla wspólnoty adres poczty elektronicznej.
Obsługę księgową nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:
- Rozliczanie kosztów i wpływów;
- Dokonywanie wszelkich opłat za pomocą bankowości elektronicznej (po otrzymaniu
pełnomocnictw Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej – członkowie Zarządu mieliby
nieograniczony dostęp do konta umożliwiający bieżącą kontrolę wydatków, szczegóły w tym
zakresie do ustalenia z Państwem, taki sposób obsługi bankowej daje możliwość lokowania
środków na koncie wyżej oprocentowanym,) lub wprowadzanie wszystkich danych
finansowych do systemu bankowego i akceptacja członka/członków zarządu);
Naliczanie i rozliczanie zaliczek wynikających z planu gospodarczego, remontowego oraz
świadczeń; - Windykacja właścicieli zalegających z płatnościami, w tym kierowanie spraw do sądu
w postępowaniu nakazowo-upominawczym (polecony prawnik); - Rozliczanie windykowanych należności od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym;
Ubezpieczanie nieruchomości; - Regulowanie w imieniu i ze środków Wspólnoty podatków i opłat publicznoprawnych;
- Prowadzenie księgowości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego;
- Dysponuję programem DOM dla rozliczania wspólnot – w ramach którego funkcjonuje tzw.
kartotekaonline. Właściciele otrzymują hasło i login do kartoteki, w której mogą sprawdzać
aktualne dane finansowe lokalu. W programie tym możliwe jest także m.in. głosowanie uchwał
wspólnoty.
Obsługę techniczną nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:
- Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości
wymaganej przez przepisy prawa budowlanego; - Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń zgodnie
z wymaganiami prawa budowlanego; - Zapewnienie ciągłości dostaw mediów (energia elektryczna, gazu, ciepła, wody wraz
z odprowadzeniem ścieków i wywóz nieczystości); - Kontrolę nad utrzymaniem porządku i czystości w częściach wspólnych budynku oraz na terenie
zewnętrznym służącym do wspólnego użytku właścicieli lokali; - Kontrolę nad pracą serwisów technicznych;
- Kontrolę nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
- Kontrolę nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem
nieruchomości; - Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi, a właścicielami
i użytkownikami nieruchomości.
Czynności związane z doradztwem, planowaniem działań i obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez:
- Analizowanie potrzeb i opracowywanie koncepcji działania;
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów i optymalizacji działań;
- Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem
nieruchomości; - Monitorowanie ubezpieczenia związanego z nieruchomością wspólną;
- Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz w razie
konieczności indywidualnych spotkań na terenie nieruchomości; - Powiadamianie właścicieli o istotnych sprawach, m.in. pocztą elektroniczną;
Wykonywanie wszystkich innych czynności wynikających z należytego wykonywania obowiązków
zarządcy nieruchomości w oparciu o istniejące przepisy prawa.