Kontakt

tel. 507 158 878

e-mail: biuro@kerzn.pl

Oferta

Oferta firmy KER w zakresie zarządzania nieruchomościami obejmuje:

Przejęcie czynności typowo administracyjnych nieruchomości, w tym między innymi:

  • Przejęcie dokumentacji technicznej, administracyjnej i księgowej od dotychczasowego
    zarządcy/administratora oraz sprawdzenie jej kompletności;
  • Sprawdzenie poprawności merytorycznej dokumentacji technicznej (w tym: Książki Obiektu
    Budowlanego);
  • Przygotowanie wszelkich dokumentów do firm dostarczających media oraz do Właścicieli,
    informujących o zmianie zarządcy.

Obsługę administracyjną nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:

  • Prowadzenie formalno-prawnej dokumentacji nieruchomości wraz z korespondencją i archiwum;
  • Prowadzenie wykazu Właścicieli lokali;
  • Wydawanie odpowiednich zaświadczeń, bądź innych dokumentów niezbędnych dla Właściciela;
  • Przygotowywanie wszelkich umów o dostawy, prace i usługi na rzecz Wspólnoty;
  • Reprezentowanie Wspólnoty (po otrzymaniu odpowiednich pełnomocnictw) wobec organów
    administracji rządowej, samorządowej, urzędów, a także w kontaktach z członkami Wspólnoty
    i osobami trzecimi;
  • Reprezentowanie Wspólnoty (po otrzymaniu odpowiednich pełnomocnictw) wobec sądów
    w sprawach windykacyjnych. Koszty zastępstwa procesowego i koszty wynagrodzenia prawnika
    w sprawach spornych ponosi Wspólnota;
  • Przygotowywanie planu gospodarczego, remontowego i innych uchwał niezbędnych do
    funkcjonowania nieruchomości (w tym uchwały, która umożliwi Wspólnocie uzyskanie środków
    finansowych od ewentualnego dłużnika, bez oddawania sprawy do sądu), zwoływanie,
    prowadzenie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
  • Pozyskiwanie (o ile to będzie możliwe) dodatkowych przychodów dla Wspólnoty (np. poprzez
    lokowanie środków Wspólnoty na oprocentowanym koncie Wspólnoty);
  • Wykonywanie innych czynności w zgodzie z ustawą o własności lokali i obowiązującymi
    przepisami prawa (np. raporty środowiskowe);
  • Prowadzenie dziennika korespondencji (z podziałem na część administracyjną i finansową);
    Indywidualny dla wspólnoty adres poczty elektronicznej.

Obsługę księgową nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:

  • Rozliczanie kosztów i wpływów;
  • Dokonywanie wszelkich opłat za pomocą bankowości elektronicznej (po otrzymaniu
    pełnomocnictw Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej – członkowie Zarządu mieliby
    nieograniczony dostęp do konta umożliwiający bieżącą kontrolę wydatków, szczegóły w tym
    zakresie do ustalenia z Państwem, taki sposób obsługi bankowej daje możliwość lokowania
    środków na koncie wyżej oprocentowanym,) lub wprowadzanie wszystkich danych
    finansowych do systemu bankowego i akceptacja członka/członków zarządu);
    Naliczanie i rozliczanie zaliczek wynikających z planu gospodarczego, remontowego oraz
    świadczeń;
  • Windykacja właścicieli zalegających z płatnościami, w tym kierowanie spraw do sądu
    w postępowaniu nakazowo-upominawczym (polecony prawnik);
  • Rozliczanie windykowanych należności od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym;
    Ubezpieczanie nieruchomości;
  • Regulowanie w imieniu i ze środków Wspólnoty podatków i opłat publicznoprawnych;
  • Prowadzenie księgowości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  • Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego;
  • Dysponuję programem DOM dla rozliczania wspólnot – w ramach którego funkcjonuje tzw.
    kartotekaonline. Właściciele otrzymują hasło i login do kartoteki, w której mogą sprawdzać
    aktualne dane finansowe lokalu. W programie tym możliwe jest także m.in. głosowanie uchwał
    wspólnoty.

Obsługę techniczną nieruchomości wspólnej, w tym między innymi:

  • Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości
    wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
  • Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń zgodnie
    z wymaganiami prawa budowlanego;
  • Zapewnienie ciągłości dostaw mediów (energia elektryczna, gazu, ciepła, wody wraz
    z odprowadzeniem ścieków i wywóz nieczystości);
  • Kontrolę nad utrzymaniem porządku i czystości w częściach wspólnych budynku oraz na terenie
    zewnętrznym służącym do wspólnego użytku właścicieli lokali;
  • Kontrolę nad pracą serwisów technicznych;
  • Kontrolę nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
  • Kontrolę nad usuwaniem awarii i ich skutków;
  • Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem
    nieruchomości;
  • Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi, a właścicielami
    i użytkownikami nieruchomości.

Czynności związane z doradztwem, planowaniem działań i obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez:

  • Analizowanie potrzeb i opracowywanie koncepcji działania;
  • Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów i optymalizacji działań;
  • Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem
    nieruchomości;
  • Monitorowanie ubezpieczenia związanego z nieruchomością wspólną;
  • Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz w razie
    konieczności indywidualnych spotkań na terenie nieruchomości;
  • Powiadamianie właścicieli o istotnych sprawach, m.in. pocztą elektroniczną;

Wykonywanie wszystkich innych czynności wynikających z należytego wykonywania obowiązków
zarządcy nieruchomości w oparciu o istniejące przepisy prawa.